DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
|
No
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
1
|
Hayvansal ve bitkisel kaynaklı gıdaların ve yemlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında teorik bilgi.
|
|
|
|
|
X
|
|
2
|
Hayvansal ve bitkisel kaynaklı gıdaların temel besin öğeleri ve bu besin öğeleri ile tüketici arasındaki ilişki hakkında teorik bilgi.
|
|
|
|
|
X
|
|
3
|
Gıda süreçleri ve teknolojileri hakkında teorik bilgi.
|
|
|
X
|
|
|
|
4
|
Gıda işlemlerinde termodinamik, ısı ve kütle aktarımı ile akışkanlar mekaniği konularında teorik bilgi.
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Gıda kalitesinin ve gıda güvenliğinin sağlanması ve korunması hakkında gerekli bilgi birikimi.
|
|
|
|
|
|
|
6
|
Ulusal ve uluslararası gıda düzenlemeleri ve kanunları hakkında gerekli bilgi birikimi.
|
|
|
|
|
|
|
7
|
Gıda işlenmesi ve muhafazasında mikroorganizmaların rolü ve iyi hijyen uygulamaları hakkında teorik bilgi.
|
|
|
|
|
|
|
8
|
Biyoteknolojinin gıda sektöründeki uygulamaları hakkında teorik bilgi.
|
|
|
|
|
|
|
9
|
Gıdalarda ve gıda üretim süreçlerinde fiziksel, kimyasal, biyolojik, duyusal ve istatistiksel analizlerinin yapılmasına yönelik teorik bilgi.
|
|
|
|
X
|
|
|
10
|
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik bilgilerini gıda mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama ve çözme amacıyla uygulayabilme.
|
|
|
|
|
|
|
11
|
Gıdalarda temel analizleri yapabilme ve verileri değerlendirebilme.
|
|
|
X
|
|
|
|
12
|
Gıdalarda mikrobiyolojik analizleri yapabilme ve verilere dayanarak gıda muhafazası için alınması gereken önlemleri belirleyebilme.
|
|
|
|
|
|
|
13
|
İstatistik ve yazılım bilgisini gıda yönetim süreçlerine uygulayabilme.
|
|
|
|
|
|
|
14
|
Üretim hattında kritik kontrol noktalarını belirleyebilme ve gerekli düzeltici uygulamaları tespit edip hayata geçirebilme.
|
|
|
|
|
|
|
15
|
Gıda üretim prosesleri ile gıda kalite ve güvenliği konularındaki teorik bilgiyi uygulamaya aktarabilme.
|
|
|
|
|
|
|
16
|
Gıda işlem ve süreçlerinde deney planı tasarlayabilme, gerekli deneyleri yapabilme ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilme.
|
|
|
|
|
|
|
17
|
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin ve mühendislik uygulamalarının yerel ve küresel ölçekte sağlık ve çevre üzerindeki etkilerini değerlendirebilme.
|
|
|
|
|
|
|
18
|
Bilişim teknolojilerini gıda mühendisliği problemlerinin çözümünde ve tasarım süreçlerinde etkin şekilde kullanabilme.
|
|
|
|
|
|
|
19
|
Alanındaki karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, verilen koşullar ve kısıtlar altında tasarlayabilme, bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanabilme.
|
|
|
|
|
|
|
20
|
Tasarımın planlama, geliştirme ve uygulama basamaklarını gıda güvenliği kuralları ile birlikte yürütebilme.
|
|
|
|
|
|
|
21
|
Tüketici türlerini ve özelliklerini ürün tasarımında değerlendirebilme.
|
|
|
|
X
|
|
|
22
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilme.
|
|
|
|
|
|
|
23
|
Gerekli durumlarda bağımsız çalışabilme, inisiyatif alabilme.
|
|
|
|
|
X
|
|
24
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip etme, uygulama.
|
|
|
|
|
X
|
|
25
|
Türkçe ve İngilizce dillerini etkin kullanarak kendini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve bu dilleri mesleki iletişimde etkin olarak kullanma.
|
|
|
|
|
X
|
|
26
|
Mühendislik uygulamalarının hukuki boyutunun bilinci.
|
|
|
|
|
|
|
27
|
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.
|
|
|
|
|
|
|
28
|
Gıda üretiminde proje geliştirme, uygulama, yönetme konularındaki sorumluluk ve yetkilerin bilinci.
|
|
|
|
|
|
|