Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi (PRM), 'doğru ürünü, doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru yerde satma sanatı' olarak tanımlanır. Belirsiz ve değişen talep koşullarında sezonluk/bozulabilir ürünler satan şirketler, etkili fiyatlandırma kararları almak ve gelirleri en üst düzeye çıkarmak için PRM'yi kullanıyor. PRM teknikleri şu gibi nendüstrilerde yaygın olarak kullanılmaktadır: ulaşım (havayolları, demiryolları, araç kiralama şirketleri), konaklama (oteller, gemi seyahati), medya (televizyon reklamcılığı, internet reklam satışları), sağlık (hastaneler, klinikler), perakende, imalat. Bu ders öğrencilerin PRM fırsatlarını belirlemelerine ve bunları yakalamak için uygun modelleme ve analiz çerçevelerini uygulamalarına olanak sağlayacaktır.
Dersin İçeriği:
Fiyat-tepki fonksiyonu ve artan maliyetler, tek veya bölümlenmiş bir pazarda fiyatlandırma, tedarik kısıtlamaları altında fiyatlandırma, gelir yönetimi fırsatlarını belirlemek, kapasite tahsisi, ağ yönetimi, fazla rezervasyon, markdown yönetimi, özelleştirilmiş fiyatlandırma, müşteri kabulü konularını ele almaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Öğretim elemanının anlatımı, 2: Öğretim elemanının sınıf tartışması ile anlatımı, 3: Öğretim elemanının problem çözmesi, 4: Simülasyon kullanımı, 5: Problem çözme ödevi, 6: Okuma ödevi, 7: Laboratuar çalışması, 8:Dönem araştırma ö
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli sınav C: Kısa sınav, D: Deney raporu, E: Ödev, F: Proje, G: Öğrenci sunumu.