No
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
3
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)
|
|
|
|
|
|
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
|
|
X
|
|
|
5
|
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
|
|
|
|
|
6
|
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
|
|
|
|
|
7
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
|
|
|
|
|
X
|
|
8
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
|
|
|
|
X
|
|
9
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
X
|
|
10
|
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
|
|
|
|
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlar üzerine bilinç geliştirilmesi ve İnşaat Mühendiliği ile çağın sorunları arasındaki ilişkiler konusunda farkındalık.
|
|
|
|
|
|
|
12
|
İnşaat mühendisliğinin hidrolik, malzeme, geoteknik, yapı, yapı işletmesi, ulaştırma, topografya gibi çeşitli anabilim dallarından oluştuğuna ve bunların birbirleriyle koordineli bir şekilde çalışması gerektiğine dair farkındalık.
|
|
|
|
|
|
|
13
|
Laboratuvar seansları sırasında disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; ödevlerin çözümünde ise bireysel çalışma becerisi
|
|
|
|
|
|
|
14
|
Bireysel çalışma becerisi
|
|
|
|
|
X
|
|
15
|
Öğrencilerin mezun olmadan sektörün işleyişi ve inşaat mühendisinin sorumluluk alanları hakkında farkındalık oluşturmak.
|
|
|
|
|
|
|
16
|
Zorunlu ilişkilerin temeli, kontrat kavramı, zorunlulukların genel temelleri, etki ve çeşitleri hakkında bilgi edinilmesi.
|
|
|
|
|
|
|