Bilgisayar Mühendisliği donanım ve yazılım alanında karşılaşılan algoritmik süreçlerin uygulamalarını içeren bir mühendislik dalıdır. Bunun yanı sıra teknolojik, ekonomik, bilimsel ve sosyal alanlarda karşılaşılan problemlere çözümler üretir. Öğrencilerin bu disiplin içinde eğitim aldıkları dört ana konu vardır: teori, soyutlama, tasarım ve pratik. Teori hesaplama konusunun matematiksel ve bilimsel altyapısını sağlar. Soyutlama algoritmaların, veri yapılarının, donanım mimarisinin modellenmesi prensiplerini içerir. Tasarım ve pratik ise donanım-yazılım sistemlerinin geliştirilmesinde gerekli olan araçların ve teorinin kullanılmasını anlatır. Bu araçlar arasında programlama dilleri, veri tabanları, ağ protokolleri, istemci/sunucu mimarisi, yapay zeka v.b. sayılabilir. Bilgisayar Mühendisliği programları temel bilimler, temel mühendislik, sosyal bilimler ve bilgisayar bilimleri derslerini içerir. Bilgisayar Mühendisliği temeli, teori, programlama, bilgisayar organizasyonu, sayısal tasarım, nümerik analiz, algoritmalar ve veri yapıları derslerinde verilir. İleri sınıflarda ise işletim sistemleri tasarımı, veritabanı uygulamaları, bilgisayarla grafik, bilgisayar mimarisi, mikro işlemciler, programlama dillerinin özellikleri, nesneye yönelik programlama yöntemleri ve yazılım mühendisliği konuları işlenir. Son sınıf öğrencileri yaratıcılıklarını, bilgi ve motivasyonlarını en son teknoloji ile birleştirerek bir bitirme projesi hazırlarlar.